zondag 6 juni 2010

Winst in Warners Huis & Tuin Triathlon (ATC Almere)

Vandaag had ik de sprint triatlon van ATC Almere op de planning om een beetje aan de snelheid te werken. Afstanden: 750m zwemmen, 20km fietsen en 5km lopen. De meeste 'echte' triatleten draaien hier hun hand niet voor om, maar ik blijf het een leuke afstand vinden.

Om 11:00 is het startschot en ik lig prima vooraan bij de blauwe boei. De start is behoorlijk onrustig, hier merk je dat ik een beetje oud begin te worden ;-). De echte snelheid is er niet meer. Bij de eerste boei lig ik vijfde (als ik goed geteld heb). In het tweede deel kan ik terugzwemmen naar de eerste vier en uiteindelijk kom ik met de eersten het water uit.

De wissel is prima en op de fiets merk ik al snel dat ik een prima tempo kan fietsen. Ik zie regelmatig 43/44 op de teller, dus dat gaat prima. Al na een paar kilometer rijd ik naar de kop en kan ik ook behoorlijk uitlopen. De tweede ronde wordt het wat drukker door de latere start van de trio's en de mini triatlon, maar dat is altijd wel lekker, van die richtpuntjes.

Als eerste rijd ik het parc ferme in, op naar de 2e wissel. Ik moet nu toch echt wat aan die loopschoenen gaan doen. De elestieke bandjes aan de binnenkant willen weer niet meewerken en ik krijg mijn voeten er dus weer moeilijk in! Uiteindelijk op weg voor het afsluitende 5km lopen.

Bij het keerpunt zie ik dat mijn voorsprong op nummer twee behoorlijk is dus dat geeft niet echt een stimulance om heel hard door te trekken. Ik besluit om de tweede ronde te consolideren en 'rustig' uit te lopen.

Al met al een leuke wedstrijd met lekker weer. Mijn eindtijd was 1 uur en 4 seconden, hmmmm, toch wat harder moeten lopen? ;-)



Artikel op triathlonweb.
Volledige uitslag.

Op naar de OD in Huizen volgende week!

Barry

Geen opmerkingen:

Een reactie posten