zondag 20 juni 2010

Triatlon Nederhorst den Berg

Tot nu toe liep het seizoen prima. Er moest natuurlijk wel een keer een kink in de kabel komen. Vorige week liep ik in de triatlon van Huizen een bloedblaar op die maar niet dicht wilde gedurende de week. Vrijdag leek de wond eindelijk dicht te gaan en na zaterdag de hele dag met een 'blote voet' te hebben gelopen besloot ik zondagochtend toch mee te doen.

Dubbel compeet op de blaar en tape er omheen. Met de hulp van Bart Haas kreeg ik tape die waterbestendig is. Tijdens het lopen voel ik wel wat druk, maar het lijkt prima te houden.

Vorig jaar was er na mijn winst beloofd dat ik dit jaar een startnummer 1 zou krijgen met een goud randje. Nou dat heb ik geweten hoor; gekleurd startnummer, de enige met een blauwe badmuts en een hoop verwachtingen ;-).

Om 14:30 klinkt het startschot en de hele meute sprint het water in. De broertjes Denekamp zijn als een speer weg. Wat kunnen die mannen toch starten met zwemmen! Bij de eerste boei lig ik vierde en pas 20 meter voor het einde haal ik de mannen bij. Waarom blijft het zwemmen in Nederhorst toch maar 400 meter?

Op de fiets gaat het ook prima met de voet. Broer Denekamp 1 (Rob) voor me en Broer Denekamp 2 (Peter) in mij wiel, mag dat wel meneer het jurylid?! Aan het begin van het tweede rondje komt de sneltrein Koen Spoorenberg voorbij en hij loopt erg snel uit! Kort daarna volgt Robert Mijwaart, maar die kan ik wel (netjes op 10 tot 12 meter) volgen. We lopen Rob in en met z'n drieen liggen we goed in de race. Op Koen staat geen maat, maar de kansen liggen nog prima gezien het komende loop onderdeel!

Dan gaat het toch fout: tijdens de wissel rolt de tape op bij het aandoen van mijn loopschoen. Na 50 meter lopen moet ik stoppen. Ik rol de tape terug en probeer nogmaals de schoen aan te doen. Helaas, de tape blijft oprollen. Hierdoor komt de blaar weer bloot te liggen en dat is niet goed! Ik besluit uit te stappen. Over drie weken is het NK in Holten en die wedstrijd wil ik niet in gevaar brengen!

Volgende keer beter.

De wedstrijd werd gewonnen door Frank de Graaf. Robert Mijwaart werd tweede en Koen Spoorenberg derde. Mannen, gefeliciteerd!

Barry

Geen opmerkingen:

Een reactie posten