zondag 9 mei 2010

Kwart triatlon van Breukelen

Het was altijd de seizoensstart, dit jaar had Weert deze eer, maar het was er, zoals gewoonlijk niet warmer op in Breukelen. Toch is het er altijd druk en staan er ook altijd sterke atleten aan de start, want iedereen wil nu wel eens testen hoe hij of zij er voor staat. Zo ook ik natuurlijk.
Na een goede Geinloop, een prima lange trainingsweek en een rug die goed blijft had ik er ook prima zin in! Het zwemmen gaat ook dit jaar beter dan andere jaren en het lopen is in orde, eens kijken hoe het fietsen is langs het altijd gezellige kanaal! Gelukkig dit jaar niet meer alleen heen en weer, maar een heus rondje met een stukje Gein erbij.



Ik zit in de vierde en laatste serie en mag om 10:30 van start. Trainingsmaatje Dirk zit in de derde serie en mag om 10:00 al starten. Het miezert, maar er staat bijna geen wind. Dat is wel lekker. Ik mag starten in een baan met o.a. Bas Borreman, Dirk Wijnalda, Frans van Heteren en Daniël Langerveld. (De laatste is een jongen uit de categorie 16 tot 20 jaar en zwemt rond de 11 minuten!!! op de kilometer. En wij maar denken dat we kunnen zwemmen.

Er wordt een treintje gevormd en in dit geweld betekent dit dat ik achterin de trein plaats neem. Frans en Ik zwemmen rond de 13:30 en de rest harder! (ahum). Ik word twee keer gedubbeld door Daniël ;-) en met 13:42 klim ik uit het water, een beetje tegenvallend maar zeker niet slecht. Het is goed voor de 8e zwemtijd.

In de wissel wil ik toch een jasje aan want 9 graden is NIET warm! Aangezien ik nat ben van het zwemmen gaat dit zeer makkelijk waardoor ik 50 seconden verlies in de wissel terwijl ik normaal supersnel (ahum) wissel. Ik kom hierdoor een beetje zwervend op het fietsparcours te zitten tussen de twee kopgroepen en de middenmoot. Het fietsen gaat overigens erg goed. Ik kan prima 38 a 39 km per uur rijden en verlies verder geen plek (wel wat wisselingen). Op de terugweg raak ik zelfs de 40 een paar keer en met een 15e fietstijd ben ik zeer tevreden.

Nu wel een snelle wissel en het lopen begint. Al snel pak ik de eerste twee atleten en dat is lekker voor de moraal. Koen (Spoorenberg), die mij op de fiets heeft ingehaald komt dan snel in zicht en twee kilometer voor het keerpunt haal ik hem in. De eerste vijf kilometer gaat in 18:50 en op de terugweg kan ik het tempo prima vasthouden. Het lukt zelfs om nog een atleet in te halen en als 11e in mijn serie kom ik over de finish. Looptijd: 38:08, goed voor de 8e tijd. Later blijkt 1 iemand uit de derde serie iets sneller te zijn geweest waardoor ik 12e overall word. Eindtijd: 1:59:58. Zie hier de totale uitslag en het verslag op triathlonweb. Ik ben erg tevreden.

Volgende week trainen in de Alpen en dan op naar Woerden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten