vrijdag 14 mei 2010

Alpentour met Nexct+

Woensdag vertrokken we met een club van 20 man naar de Alpen. Klanten, Leveranciers, Collega's en vrienden gingen mee voor 4 dagen klimwerk met als hoofddoel (voor de meesten) om de Alpe d' Huez te beklimmen.

Het weer leek niet erg mee te zitten, maar de eerste dag (donderdag) begon wel met regen, maar toen we begonnen voor de eerste rit (Eva, Marc, Erik en Ik, wij waren nml. wat vroeger weggegaan) was het droog en kwam heel voorzichtig het zonnetje een beetje door. Na een ritje van 2 uur via Villard Regulaz naar Huez waren de anderen ook aanwezig. De middagrit ging naar de Col d 'Ornon als opwarmetje voor de Alpe d' Huez, want die moest vrijdag beklommen worden natuurlijk!

Iedereen kwam vrij goed boven en 's avonds heerlijk gegeten met z'n allen.

De volgende dag stond in het teken van de Alpe d' Huez.





Voor de meesten HET doel dus erg belangrijk. Het ontbijt werd in het chalet bezorgt door Maarten van La Douce Montagne, erg goed geregeld! We kunnen dus goed doorvoed van start!

Eerst een korte vlakke rit naar Bourg d' Oisans en even verzamelen voor een groepfoto bij de rotonde (foto volgt). Daarna naar de startlijn en rammen! Ik begin als laatste en kan zo iedereen nog even goede moed inpraten. Snel wordt duidelijk dat de klim best zwaar is, ik heb uiteraard gewaarschuwd dat de eerste bochten meteen strak omhoog gaan en iedereen komt er achter dat dat klopt! ;-).

Ik kan een mooi tempo rijden en haal de eersten (Erik, Karel, Eva en Tele) redelijk snel in. Ik besluit gewoon flink door te knallen en rijd erg makkelijk. Bij bocht 10 25min, dat gaat goed! Uiteindelijk kom ik boven in 54:45, een nieuw PR! De rest volgt snel, Eva, 1 uur 1, Karel, 1 uur 4, Erik 1 uur 6, Tele 1 uur 7, enz. De totale lijst kun je hier zien (wellicht nog niet gevult).

Ik hou het nu even kort, want ze willen naar bed en we moeten nog naar het chalet rijden (in het Hotel is alleen Wifi). De rest van het verslag volgt!

Weltrusten!

Barry

Geen opmerkingen:

Een reactie posten