zaterdag 28 april 2012

Trainen, trainen, trainen

Normaal gesproken heb ik mijn eerste voorjaarsloopjes al gedaan. Allemaal leuke wedstrijden als voorbereiding op het triatlon seizoen. Zo niet dit jaar. In overleg met Chris (de coach) ligt de nadruk op trainen en dan voornamelijk lang en veel!

Tot nu toe 38 uur gezwommen, 125 uur gefietst, 75 uur gelopen en 20 uur krachttraining, een bescheiden totaal van 258 uur en ruim 15 uur gemiddeld per week. Zo veel uren heb ik nog noot gemaakt en tot nu toe is het nog erg goed te doen.



Vorige week stond in het teken van de ronde van Noord Holland. Ik had afgesproken met Jan Blokland (ook deelnemer in Roth en meervoudig Ironman finisher) om vanuit Alkmaar de ronde van 160km te fietsen. Gelukkig was het lekker weer; regen, hagel en veel wind. Toch ging het allemaal erg makkelijk. We rijden van groep naar groep en de vaart zit er prima in. We hadden afgesproken de laatste anderhalf uur harder te rijden. Helaas had Jan een behoorlijke hongerklop en hebben we de rit toch wat rustiger uitgereden. Toch een erg goed gevoel over gehouden aan de ronde want het ging erg makkelijk en het vertrouwen voor het fietsen groeit met de week.



Nu is het zaterdag avond. De fiets is gepoetst, de wedstrijdwielen zitten erin, snelle helm, kleding, schoenen en voeding ligt klaar, want ja, morgen een wedstrijd!! En wel meteen een EK. In Horst mag ik van start met de creme de la creme van de Europese Duatlon wereld. De afstanden: 15 lopen, 60 fietsen en 7,5 lopen. Het is wel een wedstrijd met een opdracht, de eerste 15 in zone 3 tot 4 en daarna alles in zone 3. Niet voluit dus. Om 06:15 vertrek ik samen met Gert Admiraal en Jim Hagenstein richting Limburg. Om 09:05 mag Gert van start en een kwartier later Jim en Ik. Lekker vroeg allemaal, maar dat mag de pret niet drukken!

Ik heb er erg veel zin om te kijken waar ik nu sta. Het gevoel in de trainingen is erg goed, nu kijken hoe het morgen gaat!

Barry

Geen opmerkingen:

Een reactie posten