zondag 22 mei 2011

Triatlon Ter Aar

Vandaag de eerste triatlon van dit seizoen: de kwart triatlon van Ter Aar. Gelukkig hoefde ik me pas om 07:00 te melden dus kon ik lekker uitslapen tot 05:30, heerlijk! Snel even de spullen bij elkaar gepakt, volgens Eva moet dat de dag ervoor, maar we hadden een feestje dus ik lag pas om 01:00 in mijn bed, tot zover de goede voorbereiding!


Daar aangekomen hoor ik dat ik in de laatste serie zit, die start om 09:30 dus ik heb nog even de tijd . Er doen een aantal Weespers mee (Jim Hagenstein, Chris Borsch en Roelof Boerma), verder staan Menno van der Meer en Koen Spoorenberg aan de start.

Jim en Chris starten in de tweede serie, Roelof in de derde, Ik mag samen met Koen en Menno in de vierde serie van start. Menno en Ik liggen in baan 1 met o.a. Erik-Simon en Niels Strijk. Het is altijd weer gezellig, met een mannetje of acht in een baan, maar na wat afspraken gaan we prima van start. Ik mag in de benen van Menno en die zwemt een prima tempo. Na 13:30 stappen we weer op de kant, wel bijna twee keer ingehaald door Erik-Simon, de trend is gezet!

Op de fiets kan ik Menno al snel achter mij laten, het tempo zit er goed in. Er staat niet echt veel wind en het eerste rondje gaat rap voorbij, zo ook de tweede. Een aantal keren kan ik stuivertje wisselen met Henk Elbertsen, maar nadat we zijn ingehaald aan het begin van de derde ronde door Koen moet ik de heren iets laten gaan. Het lijkt ook of de wind het idee heeft gekregen iets harder te gaan waaien! Reed ik de eerste twee ronden nog 39/38 tegen de wind in, zak ik nu wat meer weg. Ik kan de heren wel in zicht houden in de vierde ronde en ik schat de achterstand op 30 tot 40 seconden.

Als vierde ga ik lopen na een slordige 57 minuten op de fiets en een gemiddelde van 39,7. Al snel krijg ik Koen in zicht, het tempo zit er lekker in. Na een nog zo verboden billentik ga ik op jacht naar de tweede plek. Het zijn twee rondes van 5km en het stuk terug gaat tegen de wind in. Met name op dat stuk loop ik in op Henk. De tweede ronde lijkt het gat niet kleiner te worden, maar weer tegen de wind in loop ik snel in zodat ik de tweede plaats kan overnemen!

Vlak voor de finish haal ik Roelof nog in, maar die sprint me weer voorbij en haalt zo zijn doelstelling om mij iig voor te blijven van de derde serie!

Ik finish in 1:48:35 en loop een slordige 35:02 op de ‘tien’ kilometer….. Wauw, erg tevreden met de tijd en plaats. Uiteraard won Erik-Simon in 1:45 en Henk finisht als derde.

De officiƫle uitslagen staan nog niet op de site, dus volgen later, Chris had 2 uur, Jim 2:09 en Roelof 2:18.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten